BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 24 April 2011

SET LENGKAP SALINDAH



Kategori : BIOKIMIA - B1, B2, B3, L10, L12
HOMEOPATI - B4, B6, L9
HERBALISME - L7, L11
Salindah set lengkap
Isi : B1 - 336 tablet
B2 - 120 tablet
B3 - 336 tablet
B4 - 30 tablet
B5 - 84 tablet
B6 - 30 tablet
L7 - 30 tablet
L8 - 30 tablet
L9 - 16 tablet
L10 - 96 tablet
L11 - 220 tablet
L12 - 96 tablet
Tempoh guna : Lebih daripada 8 bulan
Harga : RM370.00
Kesesuaian : Ibu yang mengandung sehingga habis berpantang dan boleh diguna sebagai koleksi ubat tambahan untuk kesihatan seisi keluarga

Rencana Pemakan & Rawatan Ibu Hamil dari 3 Bulan Hamil sehingga Habis Pantang.Ibu-ibu hamil yang bijak akan memilih Salindah sebagai pemakanan dan rawatan dari 3 bulan sehingga habis pantang . Dengan kebaikan rumusan Homeopati, Biokimia dan Herbalisme yang istimewa ini, Zaman Kehamilan kini bukan lagi suatu kebimbangan malah lebih indah dan menyeronokkan . Ianya membantu ibu - ibu melahirkan si manja dengan lebih mudah.
Salindah diperkaya dengan Kalsium, Kalium, Ferum dan Magnesium untuk menjadikan ibu - ibu hamil lebih sihat dan si manja kelihatan lebih comel, cergas dan pintar. Tanpa kesan sampingan ibu - ibu akan lebih berkeyakinan sepanjang tempoh hamil dan Salindah selamat digunakan .
Setiap set akan datang bersama-sama dengan sebuah buku peraturan pengunaan yang lengkap. Antara isi kandungan buku ini ialah :

-Rancangan pemakanan kesihatan dan rawatan ibu hamil sehigga lepas pantang
-Rajah perkembangan bayi dari bulan ke bulan
-Khasiat dan panduan penggunaan Salindah
-Rancangan penjagaan kesihatan
-Senaman

MENGANDUNG

B1 (minggu 12)
Membekalkan zat besi mudah hadam untuk wanita hamil, mengurangkan muntah, loya serta alahan, membantu tumbesaran tian, mencegah demam, batuk, selesema, sejuk-sejuk, sakit kepala, sakit gigi dan lain-lain. B1 juga akan menghilangkan kesan jatuh atau rebah di samping melancarkan aliran darah agar terhindar masalah tersimpul urat kaki dan menghilangkan lesu

B2 (minggu 24)
Membekalkan zat untuk tumbesaran tian, menguatkan tulang dan membina otak tian, di samping menambah darah serta selera makan. B2 juga dapat menghilangkan sengal tulang dan kebas kaki tangan, mencegah serangan sejuk dan sakit gigi dan osteoporosis.

B3 (Minngu 28)
Memberi zat untuk pembinaan saraf dan otak anak. Menghilangkan masalah takut, cemas dan bimbang. Mencegah simpul biawak atau krem betis. Mendatangkan ketenangan bagi menghadapi hari bersalin.

B4 (4 minggu sebelum bersalin)
Istimewa untuk mengawal alamat palsu, menghilangkan sakit urat dan otot di samping mengurangkan sakit semasa melahirkan. B4 juga akan memudahkan kelahiran bayi dan menghilangkan rasa takut dan cemas pada bakal-bakal ibu.

B5 (2 minggu sebelum bersalin)
Remedi ini melanjutkan tindakan B4, mengendur dan menganjalkan otot pencerut saluran peranakan dan memberi daya teranan labour sewaktu bersalin.

B6 (Seminggu sebelum bersalin)
Berguna untuk menguatkan teranan, menolong mengurangkan sakit sewaktu bersalin, mempercepat dan mempermudahkan kelahiran, membuka luas saluran peranakan dan mengurangkan sakit selepas bersalin

SELEPAS BERSALIN

L7 (luaran)
Bagus untuk menyembuhkan luka, jahitan serta pusat bayi di samping mencegah jangkitan kuman dan penanahan

L8 (8 jam selepas bersalin)
Membantu menyembuhkan rasa sakit-sakit, menghentikan darah, mencegah sakit meroyan, demam dan sakit kepala.

L9 (Hari ke-2)
Menghilangkan sengal selepas bersalin dan bisa-bisa, sakit meroyan, menghentikan darah nifas, membetulkan urat-urat darah yang putus, menyusun semula alat peranakan dan menguatkan seluruh anggota tubuh

L10 (Hari ke-6)
Mempercepatkan kecut semula rahim. Mengangkat kembali rahim ke kedudukan asal dan mengurangkan simpul urat biru.

L11 (Hari ke-7)
Tonik istimewa bagi memanaskan tubuh, menambah selera, membaiki penghadaman dan melancarkan pembuangan najis. Mengenakkan tidur, menghilangkan kebas-kebas serta menyegarkan rahim dan alat peranakan.

L12 (Hari ke-21)
Berfungsi untuk menjaga kesihatan ibu bersalin agar sentiasa sihat; mengembalikan kekuatan, memulihkan alat pengkelamian dan menimbulkan kesegaran.
Khasiatnya:
- Menambah dan memperbaiki aliran darah
- Mengurangkan masalah alahan
- Menyuburkan perkembangan tian
- Mengurangkan risiko keguguran
- Memudahkan bersalin
- Menghilangkan masalah ketika hamil, ketika bersalin dan selepas bersalin
- Mencegah masalah meroyan
- Memperolehi anak yang lebih sihat dan cerdas

oNote:
Boleh didapati dalam bentuk ceraian dan mengandungi khasiat yang tertentu mengikut item dari B1 sehingga L12