BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 24 April 2011

BIO - FIBER



Kategori : HOMEOPATI
Bio Fiber
Isi : 25 tablet
Tempoh guna : 2 minggu
Harga : RM25
Kesesuaian : Semua peringkat umur

Keterangan Produk:
Fungsi sistem penghadaman penting untuk proses metabolisme tubuh, serta menjaga kesihatan fizikal dan mental. Bio-Fiber adalah rumusan untuk membantu kesihatan sistem penghadaman. Mengandungi fruktan yang merupakan serat buah-buahan yang mudah larut di dalam air. Garamtisu biokimia yang terdapat di dalam Bio-Fiber bertindak khusus membantu memerangkap gula dalam kencing dan darah (sekaligus membantu dalam masalah kencing manis), mengikat lemak-lemak di dalam perut, melancarkan peredaran darah dalam badan dan menyihatkan serta menguatkan jantung. Di dalam perut, Bio-Fiber membentuk cecair likat pekat seperti gam.

Bio-Fiber sesuai untuk:
- Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
- Mengekalkan sistem penghadaman yang sihat
- Meningkatkan fungsi usus dengan cara menyeimbangkan mikroflora, mengurangkan sembelit dan meningkatkan pergerakan usus
- Merawat masalah diarea (cirit)
- Mengurangkan serum kolestrol dan diabetes
- Membolehkan nutrien diserap dengan sempurna
- Membersihkan darah daripada toksin dan sekaligus membersihkan darah
- Mencegah jangkitan yang disebabkan oleh kuman berbahaya

Bagaimana ia membantu pengidap diabetes dan mengatasi masalah sembelit:
Penghidap diabetes juga boleh menggunakan Bio-Fiber kerana ia membantu mengawal paras gula di dalam tubuh. Serat yang bersifat seperti gam akan mengikat lemak-lemak, gula berlebihan serta hampas pencernaan. Masalah longgokan lemak dan kolestrol dalam badan dapat diatasi, membantu peredaran darah dan menguatkan semula jantung.

Disamping itu juga, gula yang diikat tadi dapat menurunkan kandungan gula dalam darah dan air kencing. Tidak mengandungi laktosa yang memberi kesan ketidakselesaan perut. Ia membantu melambatkan penghadaman dan penyerapan karbohidrat. Bahan buangan (feses) yang bergerak perlahan melalui usus boleh mengakibatkan sembelit. Bio-Fiber mencegah konstipasi (sembelit) secara melembut, menghidrasi dan menambah isipadu air pada feses. Kerana adanya tekanan osmotik ia menjadikan najis semakin berat dan semakin mudah untuk membuang air besar.

Nilai pemakanan yang terdapat di dalam Bio-Fiber mampu meneutralkan enzim berbahaya yang boleh mengubah prokarsinogen kepada karsinogen yang aktif untuk merangsang sistem pertahanan tubuh menentang aktiviti sel tumor.

Masalah kolestrol dapat dikurangkan dengan pengambilan Bio-Fiber. Ia bertindak melalui 2 cara iaitu memecah kolestrol supaya mudah dibuang atau dengan menyerap terus kolestrol tersebut. Bio-Fiber mengahalang penyerapan kolestrol dari usus.

Pengambilan Bio-Fiber akan memekatkan isi perut. Proses ini menyebabkan pelepasan ke dalam usus lambat, timbulnya rasa kenyang dan selera makan akan menurun. Bio-Fiber akan membantu mengurangkan berat badan dan menguruskan badan.

Usus dianggap organ yang penting kerana diketahui mengandungi berjuta-juta mikroflora yang berperanan untuk menjaga kesihatan.Mikroflora atau bakteria di dalam usus terbahagi kepada 2 iaitu bakteria baik dan bakteria berbahaya. Bakteria berbahaya (patogenik) boleh menyebabkan penyakit. Bio-Fiber mengandungi prebiotik yang merupakan sumber makanan yang menggalakkan pembiakan bakteria baik dan menghasilkan keseimbangan mikroflora tersebut di dalam kolon. Prebiotik Bio-Fiber bersifat bifidogenik iaitu bahan yang menggalak pertumbuhan bakteria bifidus (bifidobacteria).

Cara makan:
1 sudu teh 2 kali sehari ditambah dalam minuman. Selepas mengambil Bio-Fiber minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.